понеделник, 16 май 2011 г.

Руси Чанев: Камен Калев е отворен, така че всички актьори нахлувахме с идеи

Read the interview in English on the page of Sofia International Film Festival HERE.

Днес в Theatre Croisette в хотел "Мариот" от 14 и от 22 часа ще бъде прожектиран "Островът" в рамките на програмата "Петнайсетдневка на режисьорите". Руси Чанев, един от основните български актьори в него, даде онлайн интервю за сайта на София Филм Фест.

Каква е ролята ви във филма "Островът" и с какво ви привлече, за да участвате в него?

Беше лятото на 2005 г., Камен Калев искаше да направи своя първи филм, имаше готов сценарий -  някакво привлекателно фантазе на тема „травми от миналото/страхове от бъдещето”, което силно миришеше на море и на кино, - даваше ми главна мъжка роля в две времеви измерения, оказа се, че иска да снимаме на острова, пък аз, макар роден в Бургас, го бях виждал само във филма на Рангел, викам си: айде другото лято ще съм при брат ми и ще мога да остана по-дълго, защо не; минаха си няколко лета обаче и на това приятелче все не му се отваряше парашутът пред разните комисии, това ме ядоса и съвсем хлътнах в проекта.

Вие участвате не само като актьор, но и като съсценарист на филмите "Авантаж" и "Мера според мера", както и на ТВ версията на „Хъшове”. Имахте ли принос и към сценария на "Островът", как развихте собствената си роля?

Камен Калев е доста отворен като човек, така че всички актьори нахлувахме с идеи и в забранени при другите режисьори и сценаристи пространства. А мене такова отношение направо ме качва на черешата. Както казах, моята роля беше главна, но направихме всичко възможно да я превърнем в епизодична, даже в незабележима - говоря ви за един дълъг процес, който отне сума ти месеци, но сега знаем всичко за този атом.

Разкажете ни малко повече за това как протече работата ви с режисьора Камен Калев и с колегите ви актьори.

О, беше много вълнуващо за повечето хора: море. Трябваше да науча някой и друг език навремето!...

Летисия е смела, Туре е талант, с Бойка поддържах напрежение, с Мишо си разказвахме спомени, а тия неща оказват влияние и в работата.

Елица, Стефан и Краси бяха внимателни, Юли и Камен – изобретателни и сърдечни, ето:  докато снимахме в тяхната жилищна кооперация в Бургас, Камен дори ме запозна с майка си и пихме кафе, даже заедно се фотографирахме, но още не са ми дали снимките.

Вие казвате в едно интервю, че имате принцип да участвате във филми, които сам бихте гледал. Защо бихте гледал "Островът"?

Само за да видя дали вторият филм, който беше замислен като първи,  се е измъкнал от капана да бъде втори.



Прочетете цялото интервю на сайта на Международния филмов фестивал София Филм Фест ТУК.

Няма коментари:

Публикуване на коментар