петък, 20 февруари 2009 г.

Посланик на лукса и качеството

Хавиер Монклус е посланик на алкохолните напитки и вина от групата на Luis Vuitton Moеt & Chandon от десет години насам. Присъединявайки се към LVMH, испанецът получава бойното си кръщение с марката-стълб в портфолиото - конякът Hennessy. Постепенно преминава през обучения за останалите марки и днес уверено се занимава с обучение, презентиране и провеждане на дегустации за всички марки на LVMH. Освен посланик на избата Moеt & Chandon, той е и експерт и посланик на Hennessy, съветник към избите Veuve Clicquot, Krug и Ruinart, както и мениджър по обученията за вина към LVMH - Европа.
Логично работата на Хавиер Монклус е свързана с многобройни пътувания из всички точки на света. У нас той пристигна, за да представи новата серия от уискито Glenmorangie, но също така и за да се върне към началото на кариерата си като посланик в LVMH - с коняка Hennessy. Но за това как е правилно да се наслаждаваме на коняка, ще ви разкажем някой друг път. Сега се запознайте с непринудения и общуващ с лекота Хавиер Монклус.Преди да се присъедините към Luis Vuitton Moet et Chandon сте работил на стоковата борса.

Защо потърсихте именно такава промяна?

Хавиер Монклус: Исках не само да постигна успех в професията си, но също така и да бъда щастлив с нея. Затова потърсих промяна. Моята страст винаги са били вината, харесва ми света на алкохолните напитки и лукса.

Промяната беше ли трудна?

Не, в никакъв случай. В новата си работа открих мир и спокойствие, които дотогава ми бяха непознати. На борсата изпитвах огромно напрежение, бях постоянно под стрес и мислех единствено и само за пари. Преди 10 години животът ми се промени изцяло и тази промяна беше страхотна!

Вие сте посланик на къща Moet et Chandon. Какви задължения се крият зад тази титла?

Посланикът представя марката във всеки един смисъл. Той носи и предава качествата на марката из целия свят. Обяснява на хората, с които се среща какви са предимствата й пред останалите марки. Това е най-важното.

Вие пътувате много и правите презентации из цял свят. Подготвяте ли са по различен начин за презентациите в зависимост от това в коя страна сте?

Да. Не може навсякъде да правиш едно и също. Във всяка страна се опитваш да се адаптираш към нуждите на тази страна и в същото време да реагираш, ако забележиш, че някъде употребяват някой вид алкохол погрешно. Например, ако си в страна, в която пият шампанското като го изстудяват прекалено, трябва да обясниш коя е подходящата температура за това питие. Ако видите, че пият коняка в чаша с формата на балон, трябва да им обясните, че най-подходяща е чашата с формата на лале, за да можете наистина да усетите качествата на коняка. Така че, по време на презентациите не се нагаждам към традициите на страната, а обяснявам как правилно да се употребяват нашите марки. Понякога, но рядко, няма нужда от подобни обяснения.

Какви качества трябва да притежава добрия презентатор, за да има успех?

За мен общуването е в основата на всичко. Много е важно да можеш да достигнеш сърцата на хората. Когато притежаваш голямо знание, но не знаеш как да го предадеш на друг, то е няма стойност. Хората не само трябва да разбират това, което искаш да им кажеш, но и да са съпричастни с теб. Много е важно да провокираш мнението им, да промениш убежденията им.

Нека поговорим и за целта на посещението Ви в България.

Целта на посещението ми тук е да говоря за нашите марки. Да науча хората как да употребяват марките ни правилно и да дам нови идеи за консумацията им, например, да комбинират коняк с плодове. Да пият шампанско не само към десерт, но и към предястие. И да представя новия свят от продукти на Glenmorangie.

Има ли разлика между презентациите ви за журналисти и друга публика?

Общо взето си приличат. Разбира се, когато говорим с журналисти, спестяваме подробностите около това как да се съхраняват бутилките в ресторанта, например, с каква температура да се сервират и т.н. С професионалистите, търговците и ресторантьорите навлизаме в повече подробности. Избягваме дълбочината с журналистите просто, защото на тях не им е необходима.

Като посланик работите ли с голям екип от хора?

Не. Имам само асистент, който ми подготвя програмата.

Вие сте също така съветник към избите Veuve Clicquot, Krug и Ruinart. В какво се състоят съветите Ви?


Няколко човека опитваме вината и даваме оценката си, особено когато се създава ново вино или цяла нова серия. Разчитат на мнението ни за вкусовите качества на продуктите. Те обикновено са много добри, но понякога мнението ми е по-различно от това на технолозите и именно тогава трябва да обясня внимателно и подробно защо е така.

Как успявате да бъдете едновременно посланик, съветник, а и мениджър по обученията на вина към LVMH?


Това са различни занимания, но те не съвпадат по време. В определено време се занимавам с дегустации, разговарям с енолози как са създали напитката, за да мога след това да предам техните идеи на хората по време на презентациите ми. Аз съм посредник между винарите, които създават шампанското и любителите на напитката.

Чувствате се щастлив с работата си. Но можете ли да се сетите за трудни периоди?

Не, не си споням нито един лош период.

Това е работа - мечта, така ли?

Да, точно така! Още в началото се почувствах добре. Най-трудният период беше периодът на обученията, защото тогава трябваше да започна от А и да стигна до Я с всяка една от марките ни. В началото започнах с изучаването на коняка, например. Но като изключим това, работата ми е била изпълнена само с хубави мигове.

Какъв съвет бихте дали на човек, който тепърва започва да работи като посланик на марка?

Преди всичко да уважава философията на марката, за която работи. Да я приеме като своя и да я предава на останалите хора с искреност. В никакъв случай не работете за марки, в които не вярвате. Просто няма да имате успех! Необходимо е да вярвате в марката, която представлявате.

Какво от философията на марките на LVMC привлече Вас?

Това са любими марки на поколения хора. Те са били на върха не само за някакъв определен срок от време. Напротив, те все още са на върха. Да вземем, например, Moet et Chandon. Избата е лидер в пазара на шампанско от 1743 г. насам. През 2043 г ще честваме 300-годишнината на марката. Затова наричаме всички напитки от портфолиото на LVMC любими марки. Това са специални, луксозни марки, но зад високата цена и блясъка има и много високо качество. Това е основната философия на нашите марки.

actualno.com, 20.02.2009

Няма коментари:

Публикуване на коментар