понеделник, 17 март 2008 г.

Луис О’Съливан за връзката между ирландското уиски и доброто кино

Разговаряме с Луис О'Съливан, регионален мениджър на "Перно Рикар", чиято най-голяма марка е Jameson. Той беше тук за конкурса за български късометражни филми за наградата на Jameson в рамките на София Филм Фест. Той твърди, че ирландците се отличават с добро чувство за хумор, желание за общуване и споделяне. Това е и основното послание на Jameson, да се съберете с приятели на по питие да споделяте това, което ви вълнува.
Защо сте толкова обвързани с киното? Спонсорирате не само конкурса за късометражен филм в рамките на София Филм Фест, но и фестивали като Трайбека в Ню Йорк, испанските наградите "Гоя", Дъблинския кинофестивал.
Вместо да правим директен маркетинг, ние предпочитаме да достигаме до хората чрез филмите, чрез историите, които те разказват. Доколкото разбирам, конкурсът Jameson е доста важен за България. С участието си в него ние имаме възможност да се отблагодарим на хората за това, че са наши клиенти. Но това е насочено не само към нашите клиенти.
Много е хубаво, че можем да подпомагаме местните таланти, да им дадем първоначален тласък да развиват таланта си с нашата награда. От друга страна филмите подтикват хората да общуват. Независимо дали са гледали добър или лош филм, хората имат желание да поговорят за него. Като им представяме различни филми, ние им създаваме и тази възможност.
Подкрепяте ли по подобен начин и други изкуства?
Киното е основното изкуство, което подкрепяме. И то независимото кино, не масовото, и това на младите таланти. Ирландия е малка страна, но с големи идеи. Една от тези страхотни идеи е да подадем ръка на млади таланти от България. Радвам се когато хората свързват това с Ирландия, а от там и с Jameson.
Защо избрахте точно София Филм Фест, за да връчвате подобна награда? Това е единственият конкурс в света за късометражно кино, който подкрепяте.
Това е инициатива на местния екип на "Перно Рикар", който е много активен в откриването на нови начини за достигане до хората по много личен начин. Това обаче е в съзвучие и с глобалната ни политика по отношение на обвързаността ни с киното.
Гледал ли сте някои от филмите?
Да, току що обсъждахме победителя от миналата година. Студент, който тепърва завършва. Надяваме се, че с нашата награда той би могъл да започне да постига мечтите си, да гради кариерата си. Тази година имаме и онлайн издание на конкурса, което е много хубаво, защото в интернет хората могат да гледат кандидатите за наградата и именно зрителите ще изберат най-добрия филм.
Това е добре и за младите кинотворци, защото така филмите им ще достигнат до по-широк кръг зрители. Вече шест години продължава конркурсът тук, той се развива и ние с удоволствие го подкрепяме. Но в крайна сметка, искам да подчертая, че важни са творците, а не ние.
Разкажете ми повече за обвързаността си с другите фестивали по света.
В Дъблин, родния ми град, ние сме основният спонсор на Международния кинофестивал. Тази година, например, на фестивала присъстваха актьори като Колин Фарел и Брендан Глийсън. Откакто държавата ни подкрепя сериозно киноиндустрията, имаме доста добри филми. Стюарт Таунсенд представи своя режисьорски проект в компанията на приятелката си Чарлийз Терон.
Имаше и доста независими и млади кинотворци от Ирландия. От пет години подкрепяме фестивала и той се превърна в доста сериозен и важен форум на ирландското кино. Тази година галата беше с филма за концерта на U2 в Южна Америка "U2 3D" и за щастие групата присъства на премиерата. Ние сме един от спонсорите на наградите "Гоя" в Испания. А "Трайбека" спосорираме в смисъл, че благодарение на нас хора пътуват до фестивала и се включват в него.

actualno.com, 17 март 2008

Няма коментари:

Публикуване на коментар